"RUNNING, CHEAPER THAN THERAPY"

22:25

Hezký den!

Dnešní článek se bude točit okolo běhání, které je u nás, jak jsem se dočetla, podle nějakého nedávného výzkumu, druhým nejoblíbenějším sportem hned po cyklistice. V článku se dočtete něco málo o mých běžeckých začátcích, ale hlavně o tom, jak to mám s běháním teď. Tak jdeme na to :)

Už si ani nevzpomínám na moje první vyběhnutí do lesa, nebo na ovál. Už to pár let zpátky bude. Od té doby jsem běhala tak nějak příležitostně. Byla období, kdy jsem vyběhla klidně i třikrát týdně, a pak byly měsíce, kdy jsem na to úplně zanevřela. Nijak jsem to, řekněme, nehrotila. Běhala jsem vyloženě pro radost a pro dobrý pocit. A taky pro hezkej zadek, co si budeme :D 

Moc mě tehdy nezajímalo, kolik kilometrů jsem uběhla, nebo jestli jsem běžela rychleji než minule. Nevěděla jsem, za jak dlouho uběhnu pětku, ani to, jestli ji vlastně vůbec jsem schopná uběhnout :D I když hraju 14 let tenis, nikdy jsem nebyla žádný výborný běžec. V tenise je kladen důraz na trošku jiné věci než na to, jestli jste schopní běžet půl hodiny vkuse. Abyste hráli dobře tenis, musíte sice mít dobrou fyzičku, ale taky musíte být rychlí, obratní, mít dobrou koordinaci pohybu, sílu, techniku úderů. A všechno to šikovně skloubit dohromady. Ale o tenise třeba zase někdy jindy, teď se vraťme k běhání.


Zhruba před měsícem se něco změnilo. Po BlogRunu, kterého jsem se 14. května zúčastnila, jsem si řekla, že by bylo fajn zase začít běhat. Pořádně běhat. Můj výsledný čas byl opravdu příšerný a já byla namotivovaná k tomu, abych s tím něco udělala. Ne pro nikoho jiného, ale pro mě. Stáhla jsem si aplikaci NIKE+ (měla jsem to udělat už dávno) a od té doby bez ní už nevyběhnu! Je jednoduchá, přehledná a navíc je to opravdu skvělá motivace. Vidím, kolik kilometrů jsem už dohromady naběhala, jak dlouhý je můj průměrný běh nebo jakou průměrnou rychlostí běhám. Mám přehled o mém nejdelším a nejrychlejším běhu, nejrychlejším kilometru, míli a pěti kilometrech a tak dále a tak dále. Aplikace nabízí plno vychytávek, které vám běhání zpříjemní a pomůžou vám sledovat váš pokrok. Určitě ji mohu jedině doporučit :)


Kdyby mi někdy někdo řekl, že budu schopná uběhnout víc než osm kilometrů a neumřít při tom, smála bych se. Nikdy bych totiž nevěřila tomu, že to dokážu. No a včera? Včera jsem to dokázala - 8,37 kilometrů v nohách pod vedením nejlepšího kouče - díky, brácho! :D Pocit k nezaplacení. Já tu moji vysněnou desítku dám. Už brzy! Chci se dál zlepšovat, překonávat, makat na sobě - baví mě to, miluju to ❤️ Cítím a vidím zlepšení, což mě nakopává víc a víc. Pro malé srovnání: 24. května jsem uběhla 3,86 km za 23 minut a 45 vteřin. Dnes jsem tu stejnou trasu běžela 21 minut a 53 vteřin. Mínus 2 minuty, juchů! A taky jsem dnes poprvé běžela průměrný tempem pod 6 minut na kilometr. Juchů podruhé! 


"Running, cheaper than therapy." 

Při běhání úplně vypínám. Nemyslím na problémy. Snažím se vyčistit si hlavu. Taková aktivní terapie. Miluju ten pocit svobody, když běžím. Miluju ten pocit po doběhnutí, když mi tělem mi proudí endorfiny. Jsem vyčerpaná a zároveň nabitá energií. Je to skvělý. Fakt. Ano, vím, že nejsem žádný skvělý běžec. Neběhám rychlostí blesku, mám špatnou techniku, špatně dýchám a málo kmitám rukama. A bůh ví co ještě :D Ale na tom se dá pracovat. Hlavní je vydržet, nevzdat to a proběhat se k tomu. 

Tak a to je ode mě pro dnešek vše. Jak se znám, určitě jsem na spoustu věcí, který jsem chtěla původně napsat, zapomněla. Ale nevadí. Brzy čekejte update.

Mějte se krásně, dejte mi vědět, jaký vztah máte k běhání vy, a já se budu těšit příště!

P.

Další články, které by se vám mohly líbit

0 komentářů

Moc děkuji za Vaše komentáře!

Blogerky.cz

Blogr.cz